Ke stavbě tohoto modelu mě vedlo hned několik důvodů. Předně jsem v něm chtěl vyzkoušet
svůj první "střídavý" pohon - pohonný set s motorem BM 2410-12, prodávaný za přijatelných 999 Kč firmou BEL
a také jsem chtěl vyzkoušet stavbu prostorového trupu ze styroporu trochu jinou metodou.
Vzhledem k tomu, že vlastně neumím stavět "účelové" modely, byla volba celkem jasná - skutečná předloha.
Po nelehké úvaze padla volba na tvarově zajímavý a nepříliš okoukaný poslední americký palubní dvouplošný stíhač Grumman F3F-1
Začal jsem tedy s kreslením výkresu. Měřítko jsem zvolil 1:12 a jako stavební materiál
styropor a pěnový polystyrén. V době, kdy jsem kreslil výkres, jsem měl k dispozici jen jeden ne zrovna kvalitní třípohledový
náčrtek, takže jednotlivé řezy trupem jsou určeny spíše intuitivně. Kvalitní podklady jsem sehnal samozřejmě až když jsem měl
hotový trup. Výkres jsem už ale nepřekresloval.
Abych nemusel upravovat stávající hřídel motoru, vyrobil jsem z duralu menší prodlužovací mezikus a dlouhou
upevňovací matici, připomínající náboj vrtule.
Trup je tedy zhotoven ze zeleného styroporu metodou příčných řezů, VOP a SOP jsou z deskového "pronu"
a křídla jsou z klasického pěnového polystyrenu. Spodní křídlo má ve střední části krátkou balzovou spojku a jinak je jen
na náběžce a odtokovce zpevněno hnědou papírovou lepicí páskou, v horním křídle je navíc zalepen balzový "kanál" pro kabely
od serv křidélek. Celý model je kromě ocasních ploch potažen "kloboukovým" papírem a nastříkán barvami Humbrol.
Několik dalších obrázků ze stavby snad napoví více.
Model je osazen třemi servy Dynam a přijímačem Hitec HFS - 05MS
Výkon pohonné jednotky, napájené dvoučlánkem Konion na létání stačí, ale přeci jen by to chtělo trochu víc dynamiky.
Proto v budoucnu asi vyzkouším napájení tříčlánkem. Pokud se tedy model tohoto okamžiku dožije. Vzhledem k použitým materiálům
asi příliš velkou životnost mít nebude.
|